Poliklinik Çalışma Talimatı
13 Ocak 2022

Karşılama, danışma ve yönlendirme Birimi

  1. Her poliklinik  bina giriş kapısında hasta karşılama elemanlarımız bulunmaktadır.
  2. Karşılama elemanlarımız siyah etek yada pantolon beyaz gömlek giymekte ve kırmızı fular takmaktadır.
  3. Hekim muayene kapılarında muayene esnasında başka bir hastanın girmemesi, hasta mahremiyetinin sağlanması hastalarımızın yönlendirilmesini sağlayan yönlendirme elemanlarımız genel kıyafetleri üzerine mavi forma giymektedir.
  4. Danışma biriminde hastane bilgi rehberi, tanıtıcı broşür, telefon ve bilgisayar bulunmaktadır
  5. Danışma elemanımız mavi gömlek siyah pantolon giymektedir.
  6. Karşılama elemanlarımıza Hasta memnuniyeti, Hasta hakları,  İletişim becerileri eğitimleri verilmektedir.
  7. Hasta transfer elemanımız ise tanımlanmış olup mavi gömlek ve siyah pantolon giymektedir.
  8. Hasta karşılama elemanlarımız hastalarımızı karşılamakta ve yönlendirmektedir.

Hasta Kayıt İşlemleri Birimi

  1. Hasta kayıt elemanlarımız lacivert etek yada pantolon beyaz gömlek giymektedir.
  2. Hasta kayıt biriminde hizmet veren hekimlerin çalışma listeleri bulunmaktadır.( Elektronik ortam ya da yazılı doküman)
  3.  Hasta kayıt elemanlarımıza Hasta memnuniyeti, Hasta hakları,  İletişim becerileri eğitimleri verilmektedir.

Çalışma esasları

  1. Polikliniğe başvuran hastanın poliklinik hasta kayıt biriminde kimlik bilgileri girilir. Sosyal güvence belgeleri vb. kontrol edilir. Belgelerinin eksik olması durumunda hasta veya hasta yakını bilgilendirilerek tamamlatılması istenir. Sosyal güvencesi olmayan hastalar ücretli olarak kabul edilir. Ücret fişi kesilir. Sıra fişi verilir.
  2. Öncelikli muayene olması gereken hastalar istemden işaretlenir.
    1. Acil vakalar (Aniden gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile tıbbı müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar)
    2. Engelli hastalar
    3. Hamileler
    4. Hizmetteki TSK,J.Gn.Klığı ve S.G.K.lığı rütbeli personeli,
    5. Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malül ve gaziler ile aileleri,
    6. 65 yaş üstü yaşlılar,
    7. Yedi yaşından küçük çocuklar
    8. Öncelikli olarak garnizon dışından sevkle gelenler olmak üzere, hizmetteki, TSK,J.Gn.Klığı ve S.G.K.lığı rütbeli personeli ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler,
    9. Emekli TSK,J.Gn.Klığı ve S.G.K.lığı rütbeli personeli ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler
  3. Kabul edilen hastanın hangi poliklinikte ve hangi sırada muayene olacağı bilgileri poliklinik ekranında ve muayene olacağı poliklinik ekranlarına yansır. Sırası gelen hasta ilgili polikliniğe girer.
  4. Poliklinikte muayeneler sabah 9.00 – 16.00 arasında yapılır. MHRS randevusu ile gelen hastalar bakanlık hedefi olan 15 dk içinde muayeneye alınmalıdır.
  5. Muayene sonunda Tahlil, Tetkik, Reçete vb. verilmesi halinde poliklinik ve danışma görevlisi tarafından ilgili bölümlere yönlendirilir ve sonuçlar ilgili kayıt sekreterinden alınır.
  6. Yatmasına karar verilen hastaya Hasta Giriş Belgesi doldurularak Hasta yatış bölümüne gönderilir. Hasta transfer elemanı eşliğinde yatacağı bölüme transfer edilir.
  7. Poliklinikte tespit edilen ihbarı zorunlu hastalıklar, Rapor bürosuna bildirilir.
  8. İlköğretim, ortaöğretim, üniversite öğrencilerinin doktor istirahatı uygun ise okuldan temin ettikleri sevk belgelerini doldurarak, onaylanır ve düzenlenen rapor okula gönderilir.
  9. Polikliniğe başvuran SSK’lı hastaya istirahat raporu verilecekse;  2 güne kadar olan istirahatlar da iş başı kağıdı, 3 gün 10 gün arası istirahatlarda iş başı kağıdı ve rapor kağıdı, 10-20 günü aşan istirahat raporlarında ise sağlık kurulu rapor kağıdı doldurularak sağlık kuruluna gönderilir.
  10. İlaç muafiyet raporu gerekli ise uzman hekim sağlık raporunu düzenleyip hastaya verir. Tıbbi malzeme raporu gerekli ise sağlık kurulu rapor kağıdı doldurularak sağlık kuruluna gönderilir.
  11. Gerekli ise hasta tedavi tetkik için, bir üst kurum içi hastanelere sevk edildiğinde il dışı ve il içi Elekronik ortamda hasta kartında sevk bilgileri girilir.
  12. Poliklinik kırtasiye, malzeme ihtiyaçları, tamir ve onarım gerektiren cihazlar var ise poliklinik sorumlusu tarafından elekronik sistem üzerinden istenir.
  13. Poliklinik temizliği temizlik personelleri tarafından bölüm temizlik planına uygun olarak yapılır. Poliklinik sorumlusu tarafından kontrol edilir.
  14. Hizmet sunumuna yönelik aksama olduğunda çalışanlar tarafından Düzeltici ve Önleyici Faaliyet başlatılır kalite birimine gönderilir.